خرید و فروش موکت

از دیگر تجارت ها و کسب و کارهای موجود در دنیا خرید و فروش موکت در مدل ها و جنس های مختلف به روش های مختلف در بازار می باشد.

موکت در معنای لغوی

موکت نوعی کف پوش می باشد که هم به عنوان پوشش دهنده در کف اتاق و یا وسایل نقلیه نظیر اتوبوس،هواپیما و قطار استفاده می شود و هم به عنوان عایق های حرارتی و صوتی.
کلمه ی موکت در واقع یک واژه ی فرانسوی (Moquette) می باشد که در اصل یک نوع فرش کرک دار و پشمی و یا از جنس الیافی پشم گونه است.

خرید و فروش موکت

خرید و فروش موکت

موکت ها با دو الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند بنابراین در همگام خرید و فروش موکت باید این موضوع که میخواهید چقدر هزینه کنید دقت داشته باشید.
این نکته را هم توجه داشته باشید که روفرشی میلاد زرین یزد بهترین نوع برای انتخاب هستند با این وجود که غالبا گران تر و پر هزینه تر نیز می باشند.

مزایای موکت

  • با توجه به تنوع در رنگ ها و مدل های موکت میتوان برای زیبایی بیشتر اتاق های منزل و داشتن دکوراسیونی زیبا از موکت ها استفاده کرد.
  • نرمی و لطافت موکت و گرم بودن آن در زیر پا احساس خوبی را درون ما منتقل می کند.علاوه برآن در فصل سرما،گرمای خانه را حفظ میکند و به این ترتیب از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.
  • موکت عایق صدا می باشد و همچنین صدا را ب خود جذب می کند به این ترتیب صداهایی چون جابجایی وسایل و مبلمان را کم می کند.
  • موکت سطح نرمی را ایجاد می کند که از لیزخوردن و افتادن بر روی زمین جلوگیری می کند.

خرید و فروش موکت

انواع موکت

برای داشتن انتخابی مناسب هنگام خرید برای بدانید ک موکت ها در چه انواعی عرضه می شود.در ادامه انواع موکت را با هم بررسی خواهیم کرد و اطلاعات مختصری در رابطه با با هر نوع در اختیارتان قرارخواهیم داد:

  1.  موکت هایی با پرز بلند:این نوع موکت برای مناطق سردسیر پیشنهاد می شود چرا که به دلیل داشتن پرزهای بلند ضخامتی شبیه به فرش های ماشینی دارد و در فصل زمستان عایق خوبی برای سرما می باشد،همچنین در فصل گرما نیز نرمی و راحتی را برای شما به همراه دارد.
  2.  موکت های کبریتی:این نمونه قدیمی ترین نوع موکت می باشد و مناسب برای افرادی است که برای تزئین دکوراسیون منزل تمایل به صرف هزینه ی زیادی نیستند.ارزان بودن این مدل از ویژگی های بارز آن می باشد و دلیل داشتن قطر کم و زبر بودن آن شاید احساس خوشایندی درون شما بوجود نیاورد.
  3.  موکت های چمن مصنوعی:ظاهر و رنگ این موکت ها شبیه به چمن می باشد.که علاوه بر استفاده ی آن برای تزئین اتاق کودکان می توان از آن به عنوان کفپوش در سالن های ورزشی،بالکن و تراس های سقف دار استفاده کرد.
  4.  موکت های طرح دار:موکت های ساده برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه استفاده می شود اما شاید خانه ی شما به اندازه کافی بزرگ باشد به همین خاطر موکت های طرح دار و روفرشی شمیم کویر که به صورت وارداتی از کشور های بلژیک و ترکیه وارد بازار شده است می تواند گزینه ی خوبی برای انتخاب و خرید موکت های منزلتان باشد.

خرید و فروش موکت

نکاتی برای نگهداری بهتر از موکت

  • نور خورشید باعث کمرنگ شدن موکت ها خواهد شد،به همین خاطر برای قسمت هایی که در معرض نور خورشید می باشند از موکت های مقاوم به نور استفاده کنید.
  • موکت ها به علت داشتن بافت متراکم رطوبت،لکه و کپک بیشتری به خود جذب می کنند.موکت برای قسمت هایی که دارای رطوبت است گزینه ی خوبی نیست و توصیه نمی شود چرا که کپک و قارچ را به قسمت های دیگر انتقال خواهد داد.
  • حساسیت و آلرژی به گردوخاک و تشدید آلودگی از دیگر مواردی است که در صورت تمیز نشدن موکت برای ما به وجود خواهد آورد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما